7/18/2012

2012.

Aku bukan manusia spontan.

Kalau kau beri aku pen juga kertas dan kau paksa aku menulis dari hati dengan pantas, dakwat takkan kurang, kertas putih takkan dicicah hitam. 

Aku kira aku ini orangnya lambat respond, perlu digest sebentar untuk apa pun. 

Sebagai contoh, kalau aku menyamar menjadi harimau dan di suruh masuk ke kandang, aku takkan pantas mengaum kerana aku akan digest "kenapa tak jadi singa"  "macam mana nak jadi harimau yang dominan". 

Tuntasnya, orang yang mudah adapt dengan manusia tetapi mengambil masa untuk adapat dengan environment. 

Ya, itu hamba.

Dan sepanjang waktu aku hilang, aku belajar tentang dunia.

Jangan terlalu mudah percaya dan jangan terlalu fikir apa yang orang kata. 

Bear in mind, 'strangers' don't know and don't care about your exact situation.

So why bother to convince 'strangers' by telling them everything?

So why bother to care about what they are saying?

I brought these issues from nothing.

It just a reminder for the future and I'm doing great here.

So close to family and best buddies.

Aku sedang digest, untuk apa aku mengaksara semua ini.

1 comment:

wisata outbound malang said...


Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....